Силната йена удря като с градушка печалбите на японските автомобилопроизводители. Затова Toyota, Honda и Nissan, след години на скептицизъм, отново поглеждат към отдавна пренебрегвани производствени места като Съединените щати, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Годините на пренебрежение вече са история за първите в бранша - сега японски, германски и американски корпорации започват да произвеждат хиляди коли на територията на САЩ. А тъкмо голямата японска тройка планира да изнася все повече производството си към Европа, Корея, Близкия изток и други части на света.
Производството у дома почти не си заслужава
Така японците се опитват да избягат от силната йена. Междувременно 1 долар вече струва 77,8 йени. За трите японски концерна вътрешното производство едва ли си струва.
„Слабият долар прави износа от САЩ по-изгоден", заявява Бил Крюгер, заместник-директор за американските операции на Nissan. „Ние увеличаваме капацитета на нашите фабрики в САЩ, разширяваме смените и подсигуряваме още служители".
Новата луксозна лимузина на Nissan ще се произвежда на поточната линия в Смирна, Тенеси. 1200 работници вече са наети специално за нея. Infiniti JX ще завладее бъдещите експортни пазари. На друго място в Смирна Nissan ще разшири производството си на електрически автомобили Leaf. 1300 нови души ще бъдат назначени първоначално. Nissan създава и по-предизвикателни работни места в САЩ: в Мичиган компанията наскоро назначи 150 инженери за свой технологичен център.
Експанзията поема и към Мексико. Там Nissan ще инвестира стотици милиони долари в трети свой завод. Инвестицията ще достигне до 2 млрд. долара. Nissan планира да произвежда в завода малкия модел Versa с първоначален капацитет от 175 000 броя на година. Около 70% ще бъдат предназначени за износ в Латинска Америка.