Стартирането на първия сезон на Биг Брадър миналата година промени завинаги телевизионния пазар у нас и това не е тайна за никого. Учудващо бе защо на конкуренцията й трябваше цяла година, за да се задейства на пълни обороти.
Нова телевизия беше достатъчно смела и бърза да заложи на този силно гледаем продукт и прибра съвсем заслужено мизата от успешната си инвестиция.
Шокът за конкурентите бе изненадващо неочакван. Ефектът от ударната вълна бе толкова силен, че държавната национална телевизия дори изпадна в нокдаун.
Единствената медиа, която можеше да се противопостави на Големия брат, логично бе bTV. Заразена обаче с отвъдеокеанско високомерие и седейки на лаврите на Шоуто на Слави, което й донесе статута на номер едно в праймтайма и забавния сектор, телевизията на Мърдок остави нещата така. Единствената крачка, която можеше бегло да се подскаже за готвенето на бъдещ ответен удар, бе смяната на управляващия директор Светлана Василева. Нейната позиция бе поета едновременно от Вики Политова, която до този момент бе търговски директор на bTV, и кадъра от БНТ Апостол Пенчев.
Чак при започването на „Стар академи“ през пролетта (отново по Нова телевизия) bTV сякаш се събуди от летаргичния сън, в който бе изпаднала.
Медиата обаче чисто рефлективно възложи на Слави да отвърне срещу новата риалити поредица. Залагайки на ефекта от вълшебната пръчица за преобразяване, двете телевизии се заеха да ваят звезди.
Финансовите резултати в приходите от реклами ясно показват кой е печеливш от сблъсъка. Вижте още за реалността и развитието на риалити програмите – новият коз на българските телевизии