fallback

63 млн. лева са платени за популяризиране на оперативните програми досега

Най-много средства за промоция са предвидени и вече разплатени по Програмата за развитие на селските райони

17:34 | 09.10.14 г.

62,8 млн. лева са разплатените средства по договорите за популяризиране на оперативните програми и Програмата за развитие на селските региони от началото на 2007 година до август 2014 година, показа справка на Министерския съвет. Справката е за бюджетите, договорените и разплатените средства по комуникационните стратегии на оперативните програми за предишния програмен период (2007 – 2013).

Последните договори, свързани с повишаването на информираността и публичността на програмите, са сключени на 5 август.

От данните е видно, че най-голям бюджет има Програмата за развитие на селските региони (ПРСР) – малко над 36 млн. лева. От тях за дейностите са договорени 35 млн. лева, а разплатените са общо 23,8 млн. лева.

Основната част от средствата са отделени за организиране на събития и консултантски рубрики в различните телевизии. 2 млн. лева е взела „Арчър Айдиас“ за публикации в национални и регионални печатни издания. От справката на служебния кабинет става ясно още и че рекламни клипове на програмата в помощ на селското стопанство са били излъчени включително и по канала FOX Crime.

Най-малък е бюджетът за популяризиране на ОП „Административен капацитет“ - 4,2 млн. лева. От тях са договорени почти 2,9 млн. лева и почти всички от тях вече са изплатени на изпълнителите. Около 1/3 от средствата са отпуснати на „Консорциум за диалог с администрацията“ за организиране на информационната кампания. 440 хил. лева са отпуснати на „Меркурий – 97“ за организиране на събития и информационни дни, а останалите средства отиват за реклама в медиите.

23,4 млн. лева е бюджетът за популяризирането на ОП „Транспорт“. Договорени са 7,3 млн. лева, което е най-ниският дял на договорени средства спрямо всички останали оперативни програми. Изплатените средства са 5,3 млн. лева.

Основната част от средствата са за реклама в медиите. По договор с БТВ Медиа Груп например са платени почти 673 хил. лева, на следващо място се нарежда медийната агенция „Медиа Дайрекшън“, на която са платени 653 хил. лева. За предоставяне на програмно време са отделени над 580 хил. лева за Дарик Радио, 420 хил. лева за „Нова телевизия“ и 300 хил. лева за БНТ.

Бюджетът на ОП „Околна среда“ за комуникационни дейности е 21,8 млн. лева, от които договорени са 13,2 млн. лева, а разплатените до август 2014 година са 10 млн. лева.

Едно от най-големите разходни пера е за информационни събития по програмата. Почти 2 млн. лева например са платени за организиране на събития на „Международни прояви“, Консорциум „БИК –Калини“ и Обединение „Маг Адвартайзинг“ ООД – Алфа Промо Тийм“. По договори с още няколко изпълнители за организиране на събития са похарчени още 870 хил. лева.

Допълнително 520 хил. лева са били отделени за Консорциум „БИК-Калини“, "Актив Груп“ и „Ламбаджиев Стандарт“ за изработката на информационни материали, а за рекламни материали са отпуснати 867 хил. лева на Българска издателска компания.

Един от най-големите бюджети за медии по комуникационната кампания на ОП „Околна среда“ е на БТВ Медиа Груп. Телевизията е получила почти 1,9 млн. лева за популяризиране на програмата – с клипове и предоставяне на програмно време, над 400 хил. лева пък са отделени за БТВ радио. „Нова Броудкастинг Груп“ е получила 668 хил. лева за предоставяне на рекламно време за ОП „Околна среда“ според справката на Министерския съвет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:54 | 14.09.22 г.
fallback