IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Енергийната зависимост на България спъна икономиката през септември

Общо търговското ни салдо през септември се влошава със 126,7 млн. лв. на годишна база, но само с Русия и Украйна се влошава с 383,3 млн. лв.

07:57 | 14.11.11 г. 21
Енергийната зависимост на България спъна икономиката през септември

Франция е една от страните с най-голямо проникване на скоростните влакове. Френският влак TGV разивива 574 км. в час. Бързи влакове свързват Париж с най-южната част на страната, с Лондон (с тунел под Ламанша), с Швейцария, Белгия, Холандия и Германия.

Наскоро стана ясно, че 1 млн. души ще загубят работата си при отказ на Франция от ядрената енергетика, което показва, че французите използват евтината ядрена енергия, заедно със жп транспорта, за да намалят използването на петрол.

България също развива ядрена енергетика, като не трябва да се забравя обаче зависимостта от внос на ядрено гориво и разходите за съхранение на отпадъци.

Според председателя на Асоциацията на производителите на екологична енергия Велизар Киряков, енергията от АЕЦ Козлодуй е евтина, защото там са инвестирани много пари в миналото. Като се изключи началната инвестиция електроенергията от вятър има същата рентабилност като АЕЦ Козлодуй, твърди Киряков.

В крайна сметка, с АЕЦ, с вятърна енергия или с въглища от източномаришкия, бобовдолския, ломския или друг басейн, България може да произвежда електроенергия и да се бори за намаляване на енергийната си зависимост от петрола, природния газ и вносните въглища. 

Дали обаче е близо моментът, когато БДЖ ще убеди българите да пътуват с влак. Имайки предвид, че доста от големите градове у нас са на една линия (София-Пазарджик-Пловдив-Стара Загора-Сливен-Бургас), плановете за 3 часа с влак до Бургас може би ще се реализират.

Средства за инвестиции определено има. От една страна еврофондовете, а от друга - вместо да плащаме за вносни енергоносители, със същите пари ще си построим вятърни електроцентрали.

Необходими са много точни анализи дали е по-добре да плащаме за внос на петрол, да строим АЕЦ, зависим от внос на ядрено гориво, да добиваме въглища, които вредят на околната среда, или да използваме ВЕИ (основно вятърни, които са с най-ниска себестойност) и да развиваме електрифицирания транспорт.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:38 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 3
Батя
преди 12 години
"Като се изключи началната инвестиция електроенергията от вятър има същата рентабилност като АЕЦ Козлодуй, твърди Киряков"Мноооого се съмнявам в думите на господина. А и защо въобще търсите подобно мнение точно от него, естествено че ще е необективен.А и не казва каква става цената на вятърния ток ако се калкулира и поддръжката на заместващи мощности. Щото не става да си гасим крушките и хладилниците когато вятъра спре да духа, нали така?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още