Франция е една от страните с най-голямо проникване на скоростните влакове. Френският влак TGV разивива 574 км. в час. Бързи влакове свързват Париж с най-южната част на страната, с Лондон (с тунел под Ламанша), с Швейцария, Белгия, Холандия и Германия.
Наскоро стана ясно, че 1 млн. души ще загубят работата си при отказ на Франция от ядрената енергетика, което показва, че французите използват евтината ядрена енергия, заедно със жп транспорта, за да намалят използването на петрол.
България също развива ядрена енергетика, като не трябва да се забравя обаче зависимостта от внос на ядрено гориво и разходите за съхранение на отпадъци.
Според председателя на Асоциацията на производителите на екологична енергия Велизар Киряков, енергията от АЕЦ Козлодуй е евтина, защото там са инвестирани много пари в миналото. Като се изключи началната инвестиция електроенергията от вятър има същата рентабилност като АЕЦ Козлодуй, твърди Киряков.
В крайна сметка, с АЕЦ, с вятърна енергия или с въглища от източномаришкия, бобовдолския, ломския или друг басейн, България може да произвежда електроенергия и да се бори за намаляване на енергийната си зависимост от петрола, природния газ и вносните въглища.
Дали обаче е близо моментът, когато БДЖ ще убеди българите да пътуват с влак. Имайки предвид, че доста от големите градове у нас са на една линия (София-Пазарджик-Пловдив-Стара Загора-Сливен-Бургас), плановете за 3 часа с влак до Бургас може би ще се реализират.
Средства за инвестиции определено има. От една страна еврофондовете, а от друга - вместо да плащаме за вносни енергоносители, със същите пари ще си построим вятърни електроцентрали.
Необходими са много точни анализи дали е по-добре да плащаме за внос на петрол, да строим АЕЦ, зависим от внос на ядрено гориво, да добиваме въглища, които вредят на околната среда, или да използваме ВЕИ (основно вятърни, които са с най-ниска себестойност) и да развиваме електрифицирания транспорт.
преди 13 години Maрияне спри да се изказваш на тема електроенергетика щото си бос.*** в ТУ там има една специалност Електрически централи мрежи и системи.Учи се пет години.После още поне 10 работи па тогава се изказвай.Вземи се ограмоти какво е товаров график какви видове централи има кои работят в основата на графика кои в подвърховата част кои на върха.Научи какво е това регулиране на честота и обменни мощности първично вторично и третично.Какво са лавина на честотата и напрежението.Научи как се регулират напреженията в ЕЕС.Тока не е нещо с което може да се бъзикате и да правите далавери.Тук е заровено голямо куче и може много бой да отнесат тези които си правят майтапи.Научи какво е пълно разпадане на ЕСС как се вкарват в паралел синхронни машини какво е черен старт.И разбери че от имането на ток зависят абсолютно всички.Нямането му води до спиране на всякаква дейност и производство.Хиляди фирми ще претърпят огромни загуби.Така че бъди внимателен тук.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Изход от енергийната зависимост е малки индивидуални ветрогенератори, окомплектовани със фотоволтаици, с такава мощност, колкото да задоволят нуждата на конкретния потребител! Диференцирането на един процес, задължително винаги го оптимизира! Всичко което е общо е порочно! Топлофикациите са показател! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Ясно, отново вината не е "наша". Стига с тия глупости - докато се самоуправляваме от банда *** начело, защото езикът е беден и не може да опише с по-ясни думи карикатурността на тея естрадни изпълнители, на които все микрофонът им пречел, за да изпеят някой верен тон. Парадът на глупостта спъва икономиката, а енергийната зависимост я имаше и преди изборите - и септември беше също преди октомври, мисля. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години "А защо скоро не се виждат алтернативни доставки та природен газ?"Ти колега как си ги представяш тези алтернативни доставки? Сяда Боко и решава да смени доставчика? Тук и на други места много народ се упражнява в празнословие на тема "Енергийна независимост", но никой не какзва как става номерът! Най-лесно е да се меткат го^вна по Русия, като че ли тя е сложила тапата на "Западен поток" и ни пречи да си точим газ от Норвегия! :lol:От къде ги виждаш тези алтернативни доставки? По коя тръба ще идват? Понеже май такава няма, кой ще я построи, кой ще я плати? ЕС се отказа от Набълбуко, щото му бил скъп, а и Казахтан отказал да подарява газа, идвал нещо по-скъп от руския! Сещаш ли се, че ако не беше тази тръба през Украйна, строена от комунистите, парното ни още щеше да е на ***?След толкова помия, аз ако бях Русия, щях да я пусна тази България да си търси алтернативи на воля... поне една зима, пробно... :lol: отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години "...Енергийната зависимост на България спъна икономиката през септември..."Да, ама енергийните монополи доволно потриват ръце. По света цените на петрола са почти наполовина от тези, когато цените на горивата у нас бяха както сега. Газът искат да го вдигат с 18%, електроенергията също. Абе монополи нямало, картели нямало, пък цените хвърчат синхронно и то само нагоре. А защо скоро не се виждат алтернативни доставки та природен газ? Щото Булгаргаз ще печели по-малко, съответните олигарси също. Просто и ясно. Мутроландия... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Ще бъде чудесно ако милиардите за Белене ако се вложат в саниране,инфраструктура и ВЕИ.Да ама не.Българските политици продължават да задоволяват мегаломанските амбиций на руския брат.Вече и Плевнята спря да говори за саниране и енергийна ефективност. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години За да се включи ПАВЕЦ Чаира трябва първо да е имало излишък на ток. А за това трябват доста перки.Производството на ток от ВЕИ има годишен цикъл. ПАВЕЦ Чаира с всичките му разширения може ли да поеме подобно натоварване? Може би комбинация с фотоволтаици може да облекчи проблема.Иначе принципно съм съгласен. Все пак сме с една от най-енергоемките икономики. Там е ключето. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Мда.. не сме дорасли още за високо скоростни влакове. Само за информация билет за такъв влак в Япония по дестинация Киото - Токио ( разстоянието е около 600 км) е около 150 долара. Взема се точно за 2 часа и 12 мин. С 5 спирания.Но за съжаление може само да мечтаем за нещо такова тук. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Е все пак Европейския съюз дава парите, за да може жп. трасетата да станат скоростни. Не чак 300 км. в час, а просто 160 км./ч. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години След като всички толкова много говорят за скоростни влакове в България, някой проверявал ли е цените на билетите, там където ги има. Баба Пена, която сега пътува за 20 лв. от София до Бургас, дали ще даде над 50 евро за това. Достатъчно е да се модернизира съществуващата инфраструктура и да се закупи по-нов влаков състав. отговор Сигнализирай за неуместен коментар