Предлагане на 20% от Спиди ЕАД при минимална цена от 51,5 лв. ще започне от 14 ноември 2012 г., съобщиха от дружеството на пресконференция. Посредник по предлагането е Карол, като Ангел Рабаджийски, изпълнителен директор на посредника, уточни, че то ще е в рамките на 8 работни дни в ценовия диапазон между 51,5 лв. и 55 лв. на акция.
Това дава оценка на компанията 76,3 – 81,5 млн. лв.
„Водени са предварителни разговори, като след достигане на 20% свободно търгуеми акции няма да се предлагат нови количества книжа или ако се предлагат, цените ще са над посочения ценови диапазон“, заяви Рабаджийски.
Предлагането няма да е записване с букбилдинг или аукцион, а сделки в условията на свободна търговия.
Основният акционер Валери Мектупчиян сподели, че се очаква печалба от 7,7 млн. лв. за 2012 г., което значи, че продажбата на акциите е при коефициент цена/печалба 9,89-10,55.
Към момента Мектупчиян притежава 100% от компанията.
„Предлагаме акция със стабилна дивидентна доходност в размер на 50-60% от печалбата годишно, също така търсим партньорство в лицето на нови инвеститори, които в бъдеще да ни подкрепят при планове за развитие, например с експанзия в Румъния. Не на последно място предлагаме и възможността за изход от инвестицията при продажба на цялата компания, което е логично при достигане на определено ниво на развитие“, сподели Мектупчиян.
Инвестиция в Румъния се оценява на между 8 и 15 млн. евро, като за момента няма компания, която да бъде купена и потенциална сделка няма, сподели собственикът на Спиди. Дружеството обаче вече се фокусира върху Румъния, където има център. Друг център пък компанията има Солун, Гърция.
Делът на компанията е 37% при вътрешните куриерски услуги, като основни конкуренти са Еконт за местния пазар и DHL и TNT за международния.
Спиди има партньорство с международната DPD, което и дава възможност да заеме трето място при международните пратки, които вече имат дял от 8% в приходите й.
Компанията има над 500 собствени транспортни средства и за нея работят над 1 200 служители и агенти.
По отношение на въпрос от анализатор за бонусите, изплатени през деветмесечието на 2012 г., от Спиди отговориха, че подобен бонус е изплатен и през 2011 г. в края на годината и на годишна база няма да има съществен ефект. Бе даден пример, че през октомври 2012 г. за първи път е мината границата от 5 млн. лв. приходи от куриерски услуги, като това ще доведе до бонуси за служителите.
Целият куриерски пазар расте, а ние просто растем малко по-бързо, уточни Мектупчиян.
Спиди ЕАД отчита 46% ръст на приходите от куриерски пратки за чужбина до общо 2,87 млн. лв. за деветмесечието на 2012 г. Общите консолидирани продажби се увеличават с 12% на годишна база до 38,6 млн. лв. за януари-септември 2012 г. Повишението на приходите от пратки в страната е с 13% до 34,2 млн. лв., а другите приходи намаляват с 46% до 1,5 млн. лв.