fallback

Продажбите на Procter & Gamble растат, но печалбата пада

Причината за това се крие в по-големите разходи за реклама

19:36 | 29.04.10 г.
Автор - снимка
Създател

Американската компания Procter & Gamble, която е един от най-големите производители на потребителски стоки в света, съобщи, че печалбата й е намаляла с 1% на годишна база за първото тримесечие, въпреки че обемът на продажбите й е нараснал със 7 на сто за същия период.

Причината за това се крие в по-големите й разходи за реклама, предаде Wall Street Journal.

Нетната печалба на Procter & Gamble за трите месеца до края на март възлиза на 2,59 млрд. долара, или 83 цента на акция, в сравнение с положителен финансов резултат от 2,61 млрд. долара, или 84 цента на акция, преди година.

След като се изключат еднократните приходи и разходи, печалбата на акция за първите три месеца на тази година възлиза на 89 цента.

Приходите на производителя на потребителски стоки се увеличават със 7% на годишна база до 19,2 млрд. долара. Органичните продажби, които изключват ефекта от валутните курсове и придобиванията, отчитат годишен ръст от 4 на сто.

Ръководството на компанията прогнозира, че печалбата на акция за тази година ще нарасне до 3,62 – 3,68 долара. Procter & Gamble намали цените на много от своите продукти и пусна на пазара много нови стоки, за да увеличи обема на продажбите си през последната година.

Акциите на Procter & Gamble поскъпват с 2,2% до 61,78 долара на Нюйоркската фондова борса. Пазарната капитализация на компанията, която участва в индекса Dow Jones IA, се е повишила с 22,5% за последните 12 месеца до 179,45 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:29 | 06.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още