Значително подобрение във финансовите си резултати отчете японския автомобилопроизводител Mazda за финансовата 2009-2010 г. Компанията продължава да е губеща, но отрицателният й резултат е силно редуциран и вече възлиза на 6,5 млрд. йени (49 млн. евро) спрямо 71,5 млрд. йени за 2008-2009 г.
Освен това производителят очаква да излезе на печалба за настоящата година и като цяло гледа с оптимизъм на бъдещето, съобщава АФП.
За периода от април 2009 до март 2010 г. Mazda е успяла да отчете оперативна печалба в размер на 9,5 млрд. йени (72 млн. евро) при оперативна загуба от 28,4 млрд. йени година по-рано. В същото време обаче продажбите й за отчетния период са паднали с 14,7 на сто до 2,16 трлн. йени (16,5 млрд. евро).
През последните 12 месеца Mazda сви разходите си със 100 млрд. йени. „Положените усилия ни позволиха да развием структура на разходите, която ни осигурява печалба, дори и ако японските заводи оперират на 80% от капацитета си и въпреки валутните колебания“, подчертават от компанията в съобщение до медиите.
През финансовата година групата е продала 1,193 млн. автомобила по света, което е с 5% по-малко спрямо предходните 12 месеца. Продажбите са се увеличили с 1% на японския пазар благодарение на пускането на новата Axela (която на международните пазари се продава като “Mazda 3”). В Китай пък има скок на продажбите от 46 на сто, дължащ се на успеха на Mazda 6. Спад се наблюдава в Северна Америка (-12%) и Европа (-26%).
За 2010-2011 г. компанията очаква да отбележи растеж на броя продадени автомобили от 6%. За целта основно внимание ще се обръща на пазарите в Северна Америка и Китай.