fallback

Печалбата на Adidas надолу с 64% заради скъп маркетинг

Големи разходи за реклама са довели до значително влошаване на резултатите на концерна

10:14 | 03.03.10 г.
Автор - снимка
Създател

Спортният гигант Adidas отчете спад на печалбата си от 64 на сто за четвъртото тримесечие на 2009 година. Така положителният резултат за периода е възлязъл на 19 млн. евро, което е доста под очакванията на анализаторите за печалба от 25 млн. евро.

През последното тримесечие на 2009 година продажбите на Adidas са намалели с 5 на сто на годишна база до 2,46 млрд. евро, което също е под очакванията. Те бяха за продажби на стойност 2,51 млрд. евро, предава Market Watch.

Отчетът на гиганта показва, че влошаването на резултатите се дължи на увеличените разходи за маркетинг заради предстоящото Световно първенство по футбол.

Значителни маркетингови разходи са направени и за осъществяването на стратегията за популяризиране на марката Reebok в Северна Америка. Reebok е донесъл и разходи заради отписване на активи, показва отчетът.

Прогнозите на Adidas са през 2010 година да бъде постигната печалба от 1,90-2,15 евро на акция, както и да се изплати дивидент в размер на 20-40 на сто от чистата печалба. За сравнение, през 2009 година печалбата на акция е 1,22 евро, а дивидентът - 35 евроцента.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:58 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още