fallback

Печалбата на Carlsberg расте през 2009 г., но приходите намаляват

Руските дистрибутори са увеличили значително складовите си запаси заради увеличаването на данъка върху бирата с 200%

11:18 | 23.02.10 г.
Автор - снимка
Създател

Датската пивоварна компания Carlsberg, която е петата по големина пивоварна група в света, е успяла да увеличи своята печалба с 18% на годишна база в рамките на изминалата 2009 г. Това обаче се дължи не на нарастването на продажбите на бира, а на съкращаването на разходи чрез закриване на пивоварни, предаде Bloomberg.

Освен това руските дистрибутори на продуктите на пивоварната група са увеличили значително своите складови запаси в края на миналата година с оглед на предстоящото повишение на данъците, с които се облагат алкохолните напитки в страната.

Оперативната печалба на датската компания се повишава до 9,39 млрд. датски крони (1,72 млрд. долара) през 2009 г. след изключването на еднократните ефекти. Положителният резултат за предходната година е бил в размер на 7,98 млрд. датски крони. Анализаторите очакваха базираната в Копенхаген пивоварна компания да отчете печалба от 9,36 млрд. крони.

Обемът на продажбите на бира намалява с 4% на годишна база. Нетните приходи от продажби се свиват с 0,9% на годишна база до 59,4 млрд. крони през 2009 г.

Продажбите на бира в Русия обаче се увеличават значително в края на 2009 г., след като правителството обяви, че ще повиши с 200% данъка върху бирата от 1 януари 2010. Това е накарало дистрибуторите на компанията в Русия да се запасят със стока, преди да влезе в сила новият данък.

Балтийското звено на скандинавския пивовар, което е базирано в Русия, е източник на 45% от приходите на компанията. Според анализаторите продажбите на Carlsberg в Русия може да намалеят с 10% заради по-високите данъци.

Това обаче ще бъде по-малко от очакваното 15-процентно свиване на пазара на алкохолни напитки в Русия през тази година. Представянето на Carlsberg обаче ще бъде по-добро от това на конкурентите благодарение на марката Baltika, която е популярна в региона.

Увеличаването на акцизите върху алкохола в Русия е част от стратегията на руското правителство да намали консумацията на алкохолни напитки в страната.

Ръководството на Carlsberg очаква нулев ръст на оперативната печалба през 2010 г. и 20% увеличение на нетната печалба. Производителят на Tuborg и Carlsberg закри или продаде няколко свои пивоварни заводи в Германия, Норвегия и Финландия през миналата година, за да намали разходите си на фона на спадащите приходи от продажби.

През последните 12 месеца цената на акциите на пивоварната група, която продава повече от 100 млн. бутилки бира на ден, се е повишила с 88% на борсата в Копенхаген.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:31 | 04.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още