Лобирането изглежда не се влияе от неща като световни кризи и финансови затруднения.
Според доклад на американския Център за отговорни политики през миналата година за лобиране в САЩ са похарчени рекордните 3,47 млрд. долара. Сумата е с 5% по-голяма от тази през 2008, съобщава CNN.
Хората биха си помислили, че икономическите затруднения, безработицата, проблемите с финансовите инструменти и т.н. ще понижат желанието на компаниите да дават пари, опитвайки се да повлияят на федералните власти. Това обаче съвсем не се оказва така.
От организацията, изготвила анализа, казват, че данните доказват, че дори и в рецесия опитите за влияние на корпоративния свят върху взимащите политически решения не намаляват, дори напротив.
Роля тук играят и немалкото законодателни промени, които се обсъждаха в страната през миналата година – здравната реформа, финансовата реформа, законодателството в областта на борбата с климатичните промени, мерките за намаляване на безработицата.
И действително – най-много пари са дали лобистите от фармацевтичния и здравния сектор, общо 266,8 млн. долара. Това е и най-голямата сума, която е похарчена за лобистки интереси от една индустрия в рамките само на една година.
Здравният сектор е следван от бизнес асоциациите (183 млн. долара), петролният и газов сектор (168,4 млн. долара), застрахователните компании (164,2 млн. долара).
Всички изброени сектори са вдигнали разходите си по това „бюджетно перо” спрямо 2008 г.