Трудностите на японската автомобилна компания Toyota, която обяви изтегляния на милиони коли по света, «биха могли да се окажат проблем за целия сектор», казва в интервю за Wall Street Journal финансовият директор Honda Йоичи Ходжо.
Ако потребителите започнат да си задават въпроси (за качеството и сигурността), то това би могло да стане проблем за всички в сектора, посочва Ходжо в интервюто.
Редица наблюдатели отбелязват, че американските, европейските и японските конкуренти на Toyota вероятно ще извлекат полза от кризата в световния лидер, увеличавайки дяловете си от пазара.
Финансовият директор на Honda обаче е сред тези, които са на противоположното мнение. Той освен това потвърди, че неговата група не възнамерява да предлага финансови стимули, за да се опита да отклони клиенти на Toyota (нещо което направиха американски компании като General Motors и Ford), предпочитайки класическите мерки, които са на разположение на всички потенциални купувачи.