fallback

Загубата на Volvo расте, но компанията очаква ръст на продажбите

Заради големите загуби през 2009 г. шведската автомобилна компания няма да разпределя дивидент

13:42 | 05.02.10 г.
Автор - снимка
Създател

Загубата на шведската автомобилна компания Volvo за последните три месеца на 2009 г. се е увеличила с над 46%, но ръководството е оптимистично настроено заради признаците за възстановяване на продажбите, които се наблюдават.

Приходите на Volvo от продажби на автомобили са намалели с 23% на годишна база за периода от октомври до декември 2009 г., който носи на базираната в Гьотеборг шведска компания загуба за пето поредно тримесечие, пише MarketWatch.

Нетната загуба на автомобилната компания за четвъртото тримесечие на 2009 г. се повишава до 1,99 млрд. шведски крони (268 млн. долара) в сравнение с отрицателен финансов резултат от 1,36 млрд. крони за същия период на предходната година.

Приходите намаляват до 59,8 млрд. крони през разглежданото тримесечие спрямо 77,99 млрд. крони преди година. Анализатори, анкетирани от Dow Jones Newswires, очакваха Volvo да отчете загуба от 856 млн. крони и приходи от 59,9 млрд. крони.

Акциите на производителя на камиони, автобуси и строителни машини поскъпват с 3,5% по време на днешната сесия на фондовата борса в Стокхолм. Пазарната капитализация на компанията е нараснала с 92 на сто през последните 12 месеца.

Ръководството на Volvo е позитивно настроено за бъдещето, защото през последното тримесечие на миналата година са се появили първите признаци за възстановяване на търсенето на автомобили в определени пазари, начело с Китай и Индия.

Заради големите загуби през 2009 г. обаче Volvo няма да разпределя дивидент.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:42 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още