Най-големият производител на автомобили в света – японската компания Toyota, съобщи, че ще изтегли от пазара в САЩ, Европа и Китай милиони свои превозни средства. Причината за това решение се дължи на дефект в педала за газта на някои от най-популярните й модели.
Toyota обяви намерението си да изтегли 1,1 млн. превозни средства в САЩ един ден, след като заяви, че ще спре продажбите на осем популярни модела в страната, предаде BBC. Междувременно стана ясно, че Toyota иска да изтегли от продажба и близо 76 хил. автомобила от модела RAV4 в Китай от 28 февруари.
Проблемните автомобили са били произведени между 19 март 2009 и 25 януари 2010 г. в китайския град Тиендзин. Подробностите около планираното изтегляне на автомобили от Европа все още не са ясни.
Ръководството се опитва да установи при производството на кои от автомобилите в Европа са използвани проблемните части от САЩ. През миналата седмица японската компания изтегли 2,3 млн. автомобила в САЩ заради проблем с педала за газта.
През последните четири месеца серия от грешки стана причина Toyota да изтегли близо 8 млн. от своите автомобили в САЩ.
Целта на компанията е да замени или поправи педалите за газта в проблемните превозни средства, за да се намали рискът от заяждане при продължителното им натискане. Сред проблемните модели в САЩ са Toyota Highlander 2008 г. и 2010 г., Toyota Corolla 2009 г. и 2010 г., Venza, Matrix и Pontiac Vibe.
Освен това Toyota съобщи, че вероятно ще закрие 750 работни места в свой завод във Великобритания. Съкращенията ще бъдат направени до август тази година. Ръководството на японската фирма призна, че миналата година е била трудна за нейния филиал в Обединеното кралство.
Решението да се закрият работни места във Великобритания се дължи на желанието на ръководството да подобри производствения капацитет и ефективността, а не да намали обемите на производство.
Акциите на Toyota поевтиняха за пети пореден ден по време на днешната борсова сесия в Япония заради опасенията на инвеститорите, че изтеглянето на автомобили ще навреди на финансовото състояние и на репутацията на компанията.