Френската търговска верига Carrefour отчете приходи от близо 26 млрд. евро за четвъртото тримесечие на 2009 г., повишение с 1% спрямо същия период на предходната година.
От оповестените от компанията данни става ясно, че продажбите за цялата 2009 г. възлизат на 96,2 млрд. евро, или ръст от 0,9 на сто спрямо 2008.
От веригата посочват, че за растежа е помогнало представянето в Бразилия и Китай.
Силната подкрепа, получена от развиващите се пазари, ще доведе до постигане на поставените цели за печалба за миналата година. Предварителните оценки на Carrefour са за годишна печалба преди лихви и данъци от около 2,78 млрд. евро, което влиза в определените граници 2,7-2,8 млрд. евро.
Стратегията за развитие на компанията включва няколко основни организационни промени, сред които е обединяването в общо подразделение на четирите най-важни европейски пазари – Белгия, Италия, Испания и Полша. Освен това е създадена нова дирекция за търговско развитие и маркетинг на високо йерархично ниво. Друга предвидена стъпка е увеличаването на броя на по-малките магазини от групата и намаляване на дела на хипермаркетите.
През октомври миналата година веригата съобщи, че е решила да продаде бизнеса си в Русия, само няколко месеца след като отвори първия си магазин в страната. Решението се дължи на преценка, че компанията не може да заеме водещи позиции на местния пазар.