fallback

Пет обичани марки, които изчезнаха през 2009 година

Популярни марки автомобили, списания и софтуерни продукти станаха жертва на кризата през тази година

15:28 | 21.12.09 г.
Автор - снимка
Създател

Популярни марки автомобили, специализирани списания и софтуерни продукти бяха сред марките, които станаха жертва на кризата през тази година, пише CNN.

Любителите на високите скорости бяха опечалени от загубата на Pontiac. След като изпадна в затруднено финансово положение през тази година, американската автомобилна компания General Motors реши да прекрати производството на обичаната автомобилна марка като част от своя план за преструктуриране.

Най-популярните модели на Pontiac – GTO и Firebird, станаха символ на продуктовата линия на General Motors още от самото й създаването през 1926 г. Това обаче не спаси автомобилната марка, защото ръководството на General Motors реши да постави акцента върху ядрото на своя бизнес, след като компанията се преструктурира и излезе от банкрут през юли тази година.

След като не успя да намери купувач на Pontiac, General Motors официално обяви, че производството на марката ще бъде преустановено, а всички оставащи модели ще бъдат премахнати до края на 2010 г. Освен Pontiac, още една марка на General Motors изчезна през 2009 г. – Saturn.

Saturn е била замислена като конкурент на чуждестранните автомобилни компании и техните по-малки и икономични вносни автомобили. Но продажбите остават слаби и марката постепенно запада, тъй като американците стават все по-големи любители на големите спортни автомобили (SUVs).

След продължително и в крайна сметка безполезно „ухажване“ с автомобилните къщи на Penske Automotive Group, General Motors обяви през октомври, че спира производството на моделите на Saturn през следващата година.

Когато Кодак пуска в продажба своята филмова лента Kodachrome през 1935 г., това става първият цветен филм, който се разпространява масово. Търсенето на традиционни филмови ленти обаче се срина през последното десетилетие, тъй като цифровата фотография стана много по-достъпна.

Към момента на закриването на марката през юни, продажбите на Kodachrome са по-малко от 1% от приходите на Кодак от фотографски ленти. Освен това самото производство и проявяване на филмовата лента е трудно, като в средата на тази година в САЩ е имало само една компания, която се е занимавала с това.

През тази година технологичният гигант Microsoft тихо закри своя софтуерен продукт Encarta, тъй като безплатните справочни материали в мрежата засенчиха популярната някога цифрова енциклопедия.

Encarta е била революционен продукт, когато се публикува за първи път на CD-ROM през 1993 г. Тя е съдържала многобройни статии, снимки, карти и мултимедийни функции. По-късно нейното съдържание става достъпно и онлайн срещу годишна абонаментна такса.

Но популярността на Encarta прогресивно намалява през последното десетилетие с появата на уеб базираната енциклопедия Уикипедия, която е безплатна и се актуализира в реално време.

От всички печатни издания, които изчезнаха през тази година, читателите преглътнаха най-трудно закриването на гастрономическото списание Gourmet. Изданието, което започва да излиза през 1940 г., ще приключи своята дългогодишна история до края на тази година.

Списанието Gourmet, което може да се похвали с близо 1 млн. читатели, стана жертва на спада в продажбите и рекламните приходи на печатните издания през тази година, както и на засилващата се конкуренция от страна на интернет медиите. Подобна съдба сполетя и редица други специализирани издания като Portfolio, Vibe и National Geographic Adventure.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:53 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още