Американската верига ресторанти за бързо хранене McDonald's обяви 0,7% ръст в продажбите си за ноември спрямо същия месец на миналата година, включвайки в изчислението тези магазини, които са били отворени поне от година.
Засилените продажби се дължат на по-високото търсене в Европа, което е помогнало да се неутрализира спадът в САЩ и Азия, става ясно от съобщение на компанията.
Понижението за месеца на годишна база в Щатите възлиза на 0,6 на сто, а това в Азия, Близкия Изток и Африка – на средно 1%.
В изявленията на веригата се посочва, че потребителското търсене в САЩ е било негативно повлияно от слабата икономика, макар че McDonald's се е справила по-добре от много свои конкуренти. В Европа пък пазарът показвал относителна стабилност, като се изключат Великобритания и Франция и, в известна степен, Германия.
Към момента по света има около 32 хил. ресторанта от веригата, от които McDonald's притежава около 6500, а останалите са отдадени на франчайз.
В началото на борсовата търговия в Ню Йорк във вторник акциите на компанията, които са част от Dow Jones Industrial Average, паднаха с над 2%. Към момента заличават съвсем малка част от загубите и понижението е с 1,9% до 60,75 долара за брой.