fallback

Жребият за световното зарадва спортните концерни

Предварителните групи на Световното първенство по футбол не предполагат големи отбори да напуснат Мондиала рано

22:53 | 04.12.09 г.
Автор - снимка
Създател

Шефовете на големите играчи в производството на спортни стоки – Nike, Adidas и Puma, без съмнение са проследили с трепет изтегления днес жребий, който разпредели в групи участниците на Световното първенство по футбол догодина.

Форумът ще се проведе в Южноафриканската република, като след днешния жребий вече е ясно кои отбори ще се срещнат в груповата фаза. Тимовете са разделени в общо осем групи от по четири отбора, като са фазата на директните елиминации ще се класират единствено първите два отбора от всяка група.

Световното първенство по футбол е най-комерсиалното спортно събитие в света. Интересът към форума слага в малкия си джоб гледаемостта на Олимпийските игри или култовия за американците Супер Боул, посочват от Market Watch.

Днешният жребий би трябвало да бъде приет със задоволство от спортните гиганти, тъй като не предполага нито един от големите фаворити да напусне борбата рано. Единствената група, която изглежда доста по-тежка за т.нар. фаворити е четвърта група.

Тя бързо бе определена от анализаторите като Групата на смъртта, тъй като в нея попаднаха отборите на Бразилия, Португалия, Кот Д’Ивоар и Северна Корея. Сблъсъците се очаква да бъдат внушителни, което може да извади някой от сочените за фаворити Португалия и Бразилия от турнира.

Подобно развитие би лишило от милиони долари на Nike, които осигуряват екипировката на двата гранда. Причина за влошаване на резултатите може да се окаже отпадането на някой от тези два отбора, тъй като зрителския интерес към продуктите с емблемите на двете страни несъмнено би спаднал.

На обратния полюс обаче застава Puma, тъй като немският концерн се грижи за екипировката на отбора на Кот Д’Ивоар. Именно предвождания от звездата на Челси Дидие Дрогба може да се окаже една от изненадите на турнира.

Освен в посочената четвърта група, никъде другаде няма вероятност от сблъсък на титани. Това предполага, че спонсорите и производителите на екипировка ще могат да продадат солидни количества фенски артикули. Дали това обаче ще се случи и дали няма да се стигне до изненади и на форума в ЮАР предстои да видим.

Едно е ясно – идното лято ще ни прикове пред телевизорите, за да се радваме на Цар Футбол, но отново в отсъствието на националния отбор на България.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:26 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още