По време на уикенда след Деня на благодарността в САЩ американските потребители са изхарчили 41,2 млрд. долара. Това е обнадеждаващо за търговците, тъй като въпреки кризата разходите са с 0,5 на сто по-високи от миналата година.
Почивните дни след Деня на благодарността се считат за ключови за магазините за продажби на дребно в САЩ. Мнозина анализатори дори ги определят като най-важните дни за американските търговци, предава ВВС.
Обезпокояващото в новините за разходите на американците е това, че средният потребител е изхарчил с 8 на сто по-малко от нормалното, или средно 343 долара, съобщават от Националната асоциация на магазините за продажба на дребно.
По правило, след Деня на благодарността в САЩ има големи намаления в магазините, като така се слага старт на сезона на коледните покупки. Резултатите от пазаруването през тези дни се наблюдават стриктно от анализаторите, за да се види в какво състояние е американският потребител.
Данните се отразяват и на борсовите цени на акциите на големите вериги, тъй като от представянето през този сезон се влияят и техните годишни резултати. Заради увеличеното търсене на стоки през интернет например, вчера акциите на Amazon достигнаха исторически връх.