По-голям ли е реге суперзвездата Боб Марли от Исус? Това е спорно, но музикалната легенда, която си отиде от тоя свят преди 28 години e на път да изпревари Елвис Пресли и Майкъл Джексън за титлата най-богата починала знамeнитост, пише Fortune.
Базираната в Торонто фирма за дялово инвестиране Hilco Consumer Capital е сключила сделка за управление на наследството на Марли, която се очаква да генерира продажби от над 1 млрд. долара годишно до 2012. Това може и да изглежда много, но според някои оценки името на Марли, неговата музика и образ вече генерират по около 600 млн. долара годишно като пиратски мърчандайз.
"Марли в силен глобален бранд," твърди Мики Гудман, който е професионален маркетолог, преподавател в Stern School of Business на Нюйоркския Университет. "Той има високо ниво на разпознаваемост и хората се отнасят позитивно към неговата музика."
Основните лицензионни договори за марката Марли предстои да бъдат постигнати в две главни направления: потребителска електроника, включително слушалки, докинг станции, и микрофони; и здравеопазването, което ще включва продукти за кожата и добавки от билки. Според Hilco ще има и напитка с бранда Марли, видео игра с песните на реге звездата, и верига ресторанти.