Френският производител на автомобилни гуми Michelin обяви понижение от 10,9% на продажбите си за третото тримесечие на годишна база до 3,754 млрд. евро.
Спадът е свързан с общото понижение на пазара на гуми в световен мащаб, казват от компанията.
За деветте месеца от началото на годината продажбите намаляват с 12,5 на сто и възлизат на 10,9 млрд. евро.
От групата посочват, че количественият обем на продажбите се е свил с 14 на сто за изминалите три месеца спрямо същия период през 2008 и с над 20% за януари - септември.
Michelin очаква подобряване на рентабилността си през втората половина на годината спрямо първата „благодарение на благоприятния ефект от цените на суровините”.
Компанията също така прогнозира „нов спад на запасите” си и потвърждава сумата от 750 млн. евро за инвестиции през 2009 г.