От компанията казват, че ще направят оферта заедно с инвеститор, свързан с правителството. От Geely очакват Ford да вземе решение дали да продаде Volvo в рамките на един месец.
Покупката би била голяма стъпка за Geely, която към момента е относително малък местен производител на автомобили.
Компанията вече има джойнт венчър договор с Manganeze Bronze да произведе в Китай 8 хил. таксита, предназначени за лондонския пазар.
Geely произвежда най-евтините коли в Китай, но към момента се пренасочва към по-заможни клиенти.
Китайските автомобилостроителни компании показват голям интерес към покупката на международна марка, въпреки че до момента нямат голям успех.
Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery се съгласи да закупи от General Motors марката джипове Hummer.
През 2006 г. Nanjing Automobile купи активи на MG Rover, а Сааб Аутомобайл ще бъде погълната от Koenigsegg. Във връзка с тази сделка Nanjing Automobile може да стане собственик на дял от Saab.
Въпреки че Ford не се е сблъсквал с неприятностите на местните конкуренти GM и Chrysler, компанията все пак трябваше да продаде някои от марките си автомобили, за да може да се съсредоточи в основния си бизнес-автомобилопроизводство в САЩ.
През миналата година Ford продаде за 2,3 млрд. долара марките си Jaguar и Land Rover на най-големия индийски производител на автомобили Tata.
През 2007 г. Ford продаде и марката Aston Martin на консорциум от Великобритания.