fallback

Интересът към Dacia се превръща в дилема за Renault

Продажбите на по-евтините модели подкрепят приходите на френския производител, но може да застрашат продажбите на по-скъпите му марки

09:24 | 01.09.09 г.

Растящата популярност на марката автомобили Dacia представлява предизвикателство за продажбите на по-скъпите модели на френския производител Renault SA, смятат анализатори на автомобилния пазар, цитирани от Wall Street Journal.

Продажбите на Dacia в световен план са се повишили с близо 18% през първите седем месеца на годишна база, а това засяга продажбите на по-скъпите модели на Renault. Продажбите на моделите Sandero и Logan на Dacia във Франция са нараснали с 58% през юли при ръст на общия пазар от 3,1%.

Увеличаването на продажбите се дължи до голяма степен на програмите за модернизиране на автомобилния парк, които стартираха редица европейски страни. Във Франция Dacia е на осмо място по продажби, а в Германия марката е увеличила четири пъти продажбите си спрямо миналата година.

От автокъща край Париж обясняват, че търсенето на Dacia е толкова голямо, че поръчаните сега коли ще бъдат доставени чак през декември. Въпреки това от автокъщата биха предпочели да се увеличи значително търсенето на по-скъпия модел Renault Clio.

Според анализатори добрите продажби на Dacia са за сметка на продажбите на някои други модели на Renault. Продажбите на Clio например са намалели с 18% през първите седем месеца. Същевременно обаче продажбите на Renault Twingo, която е по-малка от двата модела Dacia, скочиха с над 60%, също в резултат на програмите за модернизиране. От компанията твърдят, че продажбите на Dacia не засягат пазара на другите марки. Според тях модели като Sandero и Logan са насочени към клиенти, които за първи път си купуват нов автомобил.

Renault придоби Dacia, която произвежда автомобили в Румъния, преди 10 години, за да се възползва от растящото търсене на автомобили в развиващите се икономики в Латинска Америка и Източна Европа. Първоначално френската компания не планираше да продава автомобили с марката Dacia на основните си пазари в Западна Европа, но беше принудена да преосмисли стратегията си, след като пазарни проучвания прогнозираха силно търсене от домакинства с ниски доходи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:32 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още