Липсата на пари ражда идеи. Поне това със сигурност е валидно в авиосектора и по-конкретно – сред ръководството на превозвача Scandinavian Airlines System (SAS).
Компанията, която обяви съкращаване на между 1000 и 1500 служители в близките месеци, се подготвя да експериментира нов начин за приземяване на самолетите си. Според изчисления в SAS, ако бъде въведена, процедурата ще икономисва по около 100 кг гориво при всяко кацане и ще намали отделяните въглеродни емисии, съобщава АФП.
Вместо традиционното снижаване на машината, контролирано от пилота, новата процедура на SAS се състои в оставяне на самолета да планира автоматично, следвайки оптимална траектория, предоставена чрез сателит. Пилотът трябва да поеме отново управлението точно преди самото приземяване. Това щяло да спести много разходи и да скъси изминавания път при кацане.
Досега този начин на приземяване е тестван чрез симулатор и се предвижда да се проведат опити и на реален Боинг 737 в понеделник късно вечерта в Северна Норвегия.
Ако бъде одобрена от властите, регулиращи гражданската авиация, процедурата може да бъде използвана за много оперирани от компанията линии, като се вземат предвид характеристиките на различните летища.