Вторият по големина производител на спортни стоки в света – Adidas, заяви, че печалбата му за второто тримесечие се е стопила с 92%, след като немската компания увеличи отстъпките в своите магазини, а поевтиняването на източноевропейските валути е изтрило част от приходите.
Нетната печалба на Adidas за периода от април до юни намалява до 9 млн. евро, или 6 цента на акция, в сравнение с печалба от 116 млн. евро, или 56 цента на акция, за същия период на 2008 г. Анализаторите очакваха немската компания да отчете по-малка печалба от 7 млн. евро.
Приходите на Adidas за тримесечието намаляват с 3% на годишна база до 2,46 млрд. евро, предаде Bloomberg. Спадът в търсенето на спортни дрехи кара Adidas и неговите конкуренти да предлагат по-големи отстъпки в цените на своите стоки, за да намаляват натрупания инвентар.
През 2008 г. компанията за спортни стоки записа рекорд в своите продажби поради провеждането на Европейското първенство по футбол и олимпиадата в Пекин. Adidas очаква, че приходите за тази година ще отчетат спад в рамките на няколко процента след изключване на влиянието на валутните курсове.
Печалбата на акция намалява с 93% на годишна база през първото полугодие до 10 цента, което съвпадна с прогнозата на Adidas. Печалбата ще се повиши до края на годината поради ръста на продажбите, който се очаква във връзка с предстоящото Световно първенство по футбол.
Книжата на Adidas поскъпнаха с 1 евроцент до 30,43 евро за брой в края на борсовата сесия вчера във Франкфурт. От началото на тази година компанията е повишила пазарната си капитализация с 12% спрямо ръст от 13% за конкурента Nike и над 35% за Puma.