Веригата кафенета Starbucks отчете по-добра от очакваното печалба за фискалното си трето тримесечие благодарение на съкращаване на разходите и въпреки спада в броя на клиентите, съобщи Wall Street Journal.
Базираната в Сиатъл компания се опитва да увеличи продажбите си и в същото време да намали разходите, откакто Хауърд Шулц се върна в управлението като главен изпълнителен директор през януари 2008 г. Сред предприетите от него мерки са затваряне на заведения от веригата, предоговаряне на наеми, намаляване на броя на доставчиците и други.
Той е внесъл промени дори в начина, по който заведенията от веригата мелят и варят кафе, в усилията си да върне атмосферата на първите заведения Starbucks.
Печалбата на компанията за тримесечието до 28 юни е в размер на 151,5 млн. долара, или 20 цента на акция, спрямо загуба от 6,7 млн. долара (1 цент на акция) година по-рано. Ако се изключат разходите за преструктуриране, печалбата е нараснала до 24 цента на акция от 16 цента за сравнимия период на 2008.
Приходите са намалели с 6,6% до 2,4 млрд. долара от 2,57 млрд. долара година по-рано. Анализатори, анкетирани от Thomson Reuters, очакваха печалба на акция от 19 цента и приходи от 2,38 млрд. долара.
През последните месеци конкуренцията на Starbucks в лицето на компании като McDonald's и 7-Eleven расте. Наскоро McDonald's започна маркетингова кампания за напитката си McCafe.
Според Шулц обаче това повече е помогнало на Starbucks, отколкото да е навредило. "Различните маркетингови кампании и отразяването в медиите доведоха до безпрецедентна осведоменост относно категорията кафене като цяло и всъщност имаха положителен резултат върху бизнеса на Starbucks", твърди той.
Компанията е надхвърлила плана за съкращаване на разходите за тримесечието, намалявайки разходите със 175 млн. долара при целени 150 млн. долара. В САЩ вече са закрити 676 кафенета на веригата и още 124 ще бъдат затворени до септември. В началото на годината компанията обяви, че планира да съкрати 6700 човека.
Starbucks има кафенета в 35 страни в света. У нас веригата има заведения в София и в търговския център Бургас Плаза. Към края на март 2009 г. веригата има общо почти 16 хил. търговски обекта.