fallback

Интересен факт за рецесиите е, че... приключват

Билбордове с подобни ободряващи послания се опитват да повдигнат духа на сломените от рецесията американци

10:18 | 22.07.09 г.
Автор - снимка
Създател

„Спрете да мислите за икономиката, плашите децата“.

"Интересен факт за рецесиите е, че... приключват".

"Това ще свърши много преди тези, които го причиниха, да бъдат освободени от затвора".

Това са част от посланията, които шофьорите в САЩ виждат върху билбордове по пътищата като част от кампания, кръстена "Рецесия 101". Проектът е финансиран от неизвестен дарител от Източното крайбрежие, угнетен от начина, по който американците реагират на срива на икономиката, пише АР.

Кампанията е започнала през юни и сега разполага с над 1000 билборда в страната, включително и един на площад Таймс Скуеър в Ню Йорк. Клиентът е искал хората да осъзнаят, че страната е преминавала през рецесии и преди и ги е преживяла, обяснява дизайнерът Чарли Роб, директор на компанията Charchin Creative.

Членове на организацията на агенциите за външна реклама в страната са дарили за кампанията необходимото място, печатни материали и труд.

Реакциите на билбордовете са различни. "Историята е доказала, че влизаме в рецесии и излизаме от тях. Независимо дали това е усещане или реалност, трябва да мислим как и тази (рецесия) ще премине", коментира 41-годишният Пол Съливан, който работи в търговската камара в Провидънс, Роуд Айлънд.

Икономистът Ленърд Лардаро от Университета в Роуд Айлънд казва, че харесва посланията, но те не са достатъчни сами по себе си да повдигнат духа на хората и да оправят рецесията. Според него билбордовете трябва да бъдат оставени в Роуд Айлънд по-дълго време, отколкото в други щати, тъй като безработицата в Роуд Айлънд е била 12,1 на сто през май и е третата по големина в страната след тази в Мичиган и Орегон (където също има от болбордовете).

Други жители на щата пък изказват съмнение в ефективността на кампанията. „Не обръщаш внимание на такива неща, когато се мъчиш да сложиш нещо на масата“, заявява 53-годишната Гейл Робнът, която твърди, че не познава човек, който да не е засегнат от рецесията.

Според Чарли Роб посланията трябва най-вече да напомнят на хората за издръжливостта и оптимизма на Америка. Един от билбордовете например гласи: „Бил Гейтс стартира Microsoft по време на рецесия“. „Оценявам това, но просто не съм Бил Гейтс“, казва 24-годишният Райън Корсак, който работи в софтуерна компания в Провидънс.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:12 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още