fallback

Европейският автомобилен пазар най-после отбеляза ръст

Държавните стимули повишиха общите продажби с 2% през юни, за полугодието обаче има спад от 11%

13:51 | 15.07.09 г.
Автор - снимка
Създател

Продажбите на нови коли в Европа са нараснали средно с 2,4% през юни на годишна база, което е първият им растеж от 14 месеца насам, показват данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители.

Така растежът, наблюдаван от известно време на няколко отделни пазара, се е отразил статистически на целия сектор на Стария континент, като повишенията се дължат основно на държавните мерки за стимулиране на продажбите с премии при покупка на нова кола и предаването на старата за скрап.

Общо 1,46 млн. нови автомобила са били продадени през юни на 28-те разглеждани пазара (страните членки на ЕС, без Кипър и Малта, но с Исландия, Норвегия и Швейцария).

За цялото първо шестмесечие обаче продажбите бележат спад от 11 на сто спрямо първото полугодие на 2008 до 7,43 млн. броя.

От съобщението на асоциацията става ясно още, че за тази година се очаква общ спад от 35% в производството на автомобили в Европа, тъй като много от компаниите продължават да се освобождават от натрупани наличности.

В Германия, където държавните стимули за автомобилния сектор за най-големи, логично е отбелязан и най-значителният ръст през месеца – над 40%. Сред другите големи пазари се отличават този в Италия (растеж от 12,4%) и Франция (+7%).

В Испания и Великобритания продължава да има спад, но той се е забавил до съответно -15,9% и -15,7% спрямо около 25% и 39% през май.

В България спадът в продажбите за полугодието е 51%.

Що се отнася до отделните производители, продажбите на Volkswagen продължават да са най-добри и нарастват с 9,5% до 312 302 броя. Тук влизат продажбите на VW, Audi, Seat и Skoda.

На второ място е френската PSA Peugeot Citroеn с покачване за месеца от 4,4% до 191 638 броя. Другият френски производител Renault (с марките Renault и Dacia) е с растеж от 3,4% до 141 932 броя.

Италианската компания Fiat (Fiat, Lancia, Alfa Romeo) е продала с 11,7% повече превозни средства през месеца до 125 640 броя. Ford (марките Ford, Volvo) също успява да увеличи продажбите си – с 2,2 на сто до 146 542 броя.

С понижени резултати за периода са GM (Opel, Vauxhall, Chevrolet, Saab), BMW (BMW, Mini), Daimler (Mercedes, Smart), Toyota (Toyota, Lexus).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:17 | 29.08.22 г.
fallback
Още от Свят виж още