fallback

Превозно средство на GM най-абсурдното бизнес събитие за първото полугодие

Второ място в класацията заема PepsiCo със соковете Tropicana, а трето - приложение за iPhone

12:50 | 01.07.09 г.
Автор - снимка
Създател

Първото място в класацията на най-абсурдните събития в света на бизнеса през първото полугодие зае автомобилната корпорация General Motors, според класацията на списание Fortune. Само седмица след като президентът на САЩ Барак Обама даде на компанията 60 дни, за да се опита да избегне банкрута, General Motors направи пауза в процеса на собственото си спасяване и анонсира пускането на пазара на двуместно превозно средство на акумулатори. Превозното средство, приличащо повече на рикша, отколкото на автомобил, е разработено съвместно със Segway.

Второ място в класацията на най-абсурдните бизнес събития от началото на годината, които са общо 17 на брой, заема PepsiCo със соковете си Tropicana. Американският производител на безалкохолни напитки според препоръките на консултантската компания Arnell започна масирана рекламна компания, за която са изразходвани 35 млн. долара, като в рамките й се е налагал нов дизайн на опаковката на соковете Tropicana. В частност, въпросният дизайн е опростен, а отвъртащата се капачка от плоска „шайба” е станала закръглена.

Феновете на соковете обаче буквално са засипали PepsiCo с писма с настояване да се върне предишния дизайн на опаковката. Много от потребителите дори са заявили, че новото оформление прилича на използваните от супермаркетите опаковки за собствените им стоки.

Третото място в класацията е за новото приложение на iPhone на Apple с названието „Детска люлка (люлеещ се стол)”. Приложението е излязло на пазара в края на април и се разпространява чрез интернет магазина iPhone App Store. Смисълът на играта основно е в това, че на екрана на телефона се изобразява плачещо дете, а играещият трябва да тръска и клати телефона си, докато детето не престане да плаче и на очите му се появят две червени кръстчета. Само след 2 дни Apple изтегли приложението от пазара и се извини за публикуването му.

Застрахователната компания AIG и американската Камара на представителите заемат последното място в класацията на абсурдните събития в бизнеса. Те са „заслужили” влизането в списъка заради това, че след получаването на милиарди долари помощ от правителството, компанията е решила да плати общо 165 млн. долара бонуси на ръководството. Камарата на представителите попада в списъка, тъй като е назначила за директор на спасяваната от банкрут AIG Едуард Лиди, работната заплата на който за 2008 г. е 1 долар, а премиите и бонусите му – над 900 хил. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:57 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още