fallback

Финалът на Шампионската лига ще донесе икономически ползи за 310 млн. евро

Премията за клуба победител ще надхвърли 110 млн. евро

13:17 | 27.05.09 г.
Автор - снимка
Създател

Два от най-големите футболни клубове в света ще се съревновават довечера за премии от над 110 млн. евро за победа във Финала на Шампионската лига 2009, в мач, чиято обща стойност надхвърля 310 млн. евро за икономиката на Европа, показва проучване, проведено по поръчка на MasterCard.

Докладът установява, че футболните клубове „Барселона“ и „Манчестър Юнайтед“ ще спечелят от позитивното влияние върху икономиката като повишаване стойността на отбора, средствата от наградите, сделки за спонсорство, телевизионни права и ръст на продажбите на сезонни билети... и дори отборът, който изгуби финала, ще спечели най-малко 65 млн. евро.

Според изследването Финалът за 2009 г. ще генерира по-голям стимул за икономиката (310 млн. евро) в сравнение с резултата за миналата година (267 млн. евро). Глобалната икономическа криза се цитира като ключов положителен фактор за това, тъй като тя създава нова общност от футболни фенове и организации, чиято покупателна сила носи стойност от 25 млн. евро за европейската икономика.

Това са хора, които преди не са били увлечени по Финала на Шампионската лига и които търсят вълнение и начин да избягат от песимизма, свързан с трудните икономически условия. Това са също и компании, които търсят най-добрата възвръщаемост на вложенията си в публичността, която финалът на състезанието предоставя и които искат да използват рекламните си бюджети.

Няколко факти:

Премия за клуба победител – над 110 млн. евро; Премия за града на спечелилия отбор – над 15 млн. евро; Премия за изгубилия клуб – над 65 млн. евро; Бонуси в Европа – над 75 млн. евро; Бонуси за Рим – над 45 млн. евро; Икономическо влияние на финала на Шампионската лига за 2009 – 310 млн. евро.

Проучването стига до извода, че Рим ще спечели от домакинството на Финал 2009 не само заради ръста на търговията чрез разходите на феновете в барове, хотели, магазини и т.н., но и чрез средствата, които спонсорите и организаторите влагат в маркетинг на града. Столицата на Италия ще се радва и на дългосрочно икономическо наследство чрез повишаване на туризма, гражданските спонсорства и по-големите шансове да бъде домакин на следващи мегасъбития.

Бонусът от 45 млн. евро за Рим е сравним с този от 44,5 млн. евро, получен от Москва – домакин на Финала през 2008. Оценката на спечеленото от Атина през 2007 е 26 млн. евро. 

Малкото увеличение за Рим спрямо Москва е вследствие на по-централното местоположение на града спрямо останалите региони на Европа, докато на това противодейства сериозността на кризата, поради която някои привърженици предпочитат да гледат мача вкъщи. 

Градът на победилия клуб също ще се облагодетелства финансово. Това ще се почувства чрез положителното икономическо влияние като подобряване на имиджа на града, повече туристи, повече разходи по барове, хотели и магазини. Букмейкърите в съответните градове пък са се насладили на краткосрочното увеличаване на финансовите постъпления около Финала.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:22 | 07.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още