fallback

Секс по време на рецесия

Бизнесът със секс играчки и артикули изглежда остава встрани от рецесията, като дори може да се окаже, че тя му помага

17:25 | 21.05.09 г.

Бизнесът със секс играчки и артикули изглежда остава встрани от рецесията, като дори може да се окаже, че тя му помага.

Продажбите на продукти като лубриканти за мъже и жени и аксесоари за „подобряване на сексуалното преживяване“ за масовия пазар нарастват рязко в супермаркетите и аптеките в САЩ, съобщи Advertising Age. През първото тримесечие на годината продажбите на лубриканти са нараснали с 32% до 41,2 млн. долара, сочат данни на Information Resources Inc. Интересна подробност е, че това се случва, преди да почне рекламата на ключов за пазара дамски гел за възбуждане миналия месец, който тази пролет изненадващо намери място на рафтовете на магазините от веригата Walmart.

Междувременно малкият, но процъфтяващ сектор на „уредите за сексуално удоволствие“, разпространявани в супермаркети и аптеки, нараства още по-бързо, макар и от по-ниска база – със 74% до 10,1 млн. долара за годината до 19 април, сочат данни на IRI.

„Когато икономиката тръгне надолу, сексът тръгва нагоре“, казва говорител на J&J, без обаче да предостави подробности защо според него продажбите на продуктите им растат, докато икономиката е в застой.

Джим Даниелс, маркетинг експерт за марката Trojan в Church & Dwight, има по-развити теории, които обясняват защо бизнесът със „сексуалното здраве“, както той го нарича, е толкова „здрав“ тия дни.

От една страна, според него анализът и маркетингът на пакетираните стоки имат голяма сила, когато се приложат в сферата на секса – нещо, на което индустрията не обръщаше много внимание доскоро, поне от продуктова гледна точка.

„Има сфери, където не се отговаря на потребителските нужди“, казва той. „Става така, че компании като Church & Dwight и Johnson & Johnson инвестират в класически проучвания в сектора на потребителските пакетирани стоки и ги прилагат в категорията на сексуалното здраве, където нямаше много активност в този смисъл... След това компаниите за пакетирани стоки много бързо реагират, за да отговорят на тези нужди с продукти, както и с реклама, за да са запознати с тях хората“.

Другата теория е, че рецесията всъщност помага.

„Изглежда има продукти, към които хората гравитират по време на рецесия“, казва Даниелс. „Не съм психолог, не знам защо е така. Хората прекарват повече време вкъщи. Отношенията между тях са под натиск. Търсят начини да общуват отново с партньора си и да инвестират във връзката си. В някои случаи хората може и да имат повече свободно време, ако не работят“.

Истината е обаче, че част от този бизнес винаги е била доста голяма, но не се е правила в магазини за хранителни стоки, аптеки или магазини със стоки за масово потребление, където още е незаконно да се продават някои от тези продукти в седем щата.

От Church & Dwight изчисляват, че бизнесът със секс играчки в САЩ всъщност е на стойност 1 млрд. долара, а не едва 10 млн. долара, както измерват от IRI в магазините за масово потребление и аптеките. Макар и наистина бизнесът да расте, увеличението е в горната част на едноцифрените стойности, а не е двуцифрено, смята Даниелс.

Много от продажбите на тези продукти се реализират онлайн, през секс шопове или чрез т. нар. „домашни партита“, организирани от директни търговци като Pure Romance, обяснява той.

Употребата на секс играчки остава забележително масова. От Church & Dwight се готвят скоро да представят проучване, реализирано сред над 3 хил. пълнолетни американци, според което половината от тях са използвали „вибриращ продукт“ в един момент от своя живот, а една трета се го направили през последната година. 80% от тях са го ползвали заедно с партньор.

Всичко това изглежда очертава добър бъдещ ръст, може би също и за населението на Щатите. Продажбите на основния бизнес на Trojan – този с презервативи, не растат толкова бързо като други сегменти на „сексуалното здраве“. Миналата година те не са отчели увеличение, а през първото тримесечие намаляват с 2,1%, сочат данните на IRI.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:13 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още