Американската компания Coca-Cola ще започне да използва за безалкохолните си напитки нов тип бутилки, за чието производство отчасти ще се използват захарна тръстика и меласа, вдигайки летвата в предизвикателната борба за съхранение на природата, съобщава Ройтерс.
Новият вид бутилки ще бъдат пуснати пробно на пазара в Северна Америка по-късно тази година при продажбата на марката бутилирана вода Dasani и някои газирани напитки.
До 30% от новата бутилка ще бъде направена от материал, произлизащ от захарна тръстика и меласа, която е остатъчен продукт от производството на захар, казват от компанията.
Фирмата отправя поредното предизвикателство сред големите световни групи, които държат да покажат, че са загрижени за околната среда. Стъпки и нововъведения в посока на опазване на природата предприемат немалко производители, особено след като гигантът в търговията на дребно Wal-Mart Stores въведе система за точкуване на доставчиците си, при която тези, използващи най-малко опаковки, печелят най-много точки.
Най-големият конкурент на Coca-Cola – PepsiCo, а също и Nestle, вече показаха загриженост за околната среда и пуснаха по-леки бутилки, при които се използва по-малко пластмаса.