fallback

Германия не успява да спаси автомобилния пазар в Европа

През април автомобилните продажби на Стария континент са паднали с над 12%

10:13 | 14.05.09 г.
Автор - снимка
Създател

Продажбите на нови коли в Европа са се понижили с 12,3% през април въпреки значителното покачване на пазара в Германия - заради държавната политика на субсидиране на покупките на нови коли при връщана на старата.

Пазарът на Стария континент се е свил с 15,9 на сто през първите четири месеца на годината спрямо съответния период на 2008, става ясно от статистиката на Асоциацията на европейските автомобилни производители, цитирана от Ройтерс.

Април е 12-ият пореден месец на спад на продажбите.

В страните от Западна Европа понижението за месеца на годишна база възлиза на 11,6 на сто до 1,168 млн. автомобила въпреки скока от 19,4% в Германия. Австрия е единственият друг пазар в региона, който отбелязва ръст на продажбите.

Въведените субсидии във Франция и Италия пък са ограничили спада на пазара до нива под 10%, като в първата страна продажбите намаляват със 7,1 на сто, а във втората – със 7,5 на сто.

Във Великобритания и Испания са реализирани драстични спадове от съответно 24% и 45,6%.

Volkswagen остава на лидерски позиции по продажби през април, като спадът при него е ограничен до 2,3 на сто до 270 331 броя. През миналия месец пазарният дял на компанията се увеличава от 20,4% до 22,6%.

На второ място е PSA Peugeot Citroеn, чиито продажби намаляват с 13,8%, а пазарният дял на групата възлиза на 12,8 на сто.

У нас автомобилният пазар през април забави своя спад, като понижението на продажбите от началото на годината възлиза на 50,38%, докато за тримесечието намалението беше 52,8%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:08 | 06.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още