Англо-холандският концерн за производство на потребителски стоки Unilever отчита спад на печалбата си за първото тримесечие от 45 на сто до 731 млн. евро. Това означава, че на една акция се пада положителен резултат от 0,25 евро, след като миналата година печалбата е била 0,46 евро на акция.
Най-голямата компания в сектора за производство на потребителски стоки в света понижава своите резултати заради глобалната криза. Тя кара потребителите да търсят по-евтини заместители на традиционно потребяваните продукти, което се отразява негативно на концерна.
Продажбите на Unilever са се свили с 1 на сто до 9,5 млн. евро. Ако се премахнат ефектите от валутните разлики и придобиванията, продажбите се увеличават с 4,8 на сто. Изтъргуваният обем стоки обаче се свива с 1,8 на сто.
Най-добре са се развили продажбите на Unilever в пазарите на развиващите се страни, където е постигнат ръст от 9,5 на сто. В САЩ също се наблюдава подобрение на ситуацията, като ръстът на продажбите е 3,8 на сто, съобщава Market Watch.