Продажбите на групата Toyota за първото тримесечие на годината са паднали с 27 на сто до 1,767 млн. броя превозни средства, като японският производител задържа позицията си на световен лидер на пазара пред Volkswagen, съобщи Ройтерс.
Съществуваха прогнози, че Toyota ще се конкурира силно с немския производител за челната позиция през тримесечието януари-март, за което Toyota отчете двуцифрен спад на трите си най-големи пазара – САЩ, Япония и Китай.
Продажбите само на Toyota, които изключват тези на подразделенията Hino и Daihatsu, са намалели с 28 на сто до 1,53 млн.
За разглеждания период от Volkswagen са доставили 1,4 млн. превозни средства, което представлява понижение с 11 на сто. Тук не са включени продажбите на Porsche, която притежава 51 на сто от Volkswagen.
Разликата в броя продадени автомобили на групата Toyota и Volkswagen се е свила до 363 хил. за първото тримесечие от 840 хил. година по-рано.
Немската компания, чиито девет марки включват Audi, Skoda и Seat, има за цел да отнеме челната позиция по продажби от Toyota и General Motors до 2018 г.
Докато Toyota отчита спад на търсенето на двата си най-големи пазара – САЩ и Япония, Volkswagen регистрира растеж на основните си пазари – Китай, Германия и Бразилия, където продажбите са подкрепени от схеми за държавни стимули.
Продажбите на Toyota обаче може да се увеличат благодарение на планирани стимули в Япония, които се очаква да стартират този месец.