Най-голямата търговска верига в Европа и втора по големина в света – Carrefour - обяви първа загуба от дейността си на румънския пазар. За първото тримесечие на 2009 година магазините, които съществуват от повече от една година, са постигнали с 5 на сто по-ниска печалба от първите три месеца на 2008 година.
Цялата верига е реализирала продажби за 250 млн. евро в Румъния за първите три месеца на годината.
Ако продажбите се изчисляват в леи, то на годишна база е отчетен ръст от 23,5 на сто. Причината за това е рязката девалвация на валутата на северните ни съседи, която поевтиня от 3,7276 EUR/RON през март 2008 година до 4,2348 EUR/RON на 31 март тази година.
Carrefour е най-голямата верига за продажби на дребно в Румъния, като разполага с мрежа от 23 магазина. Тя управлява и 20 супермаркета, а миналата година е успяла да реализира ръст на продажбите от 37 на сто до 1,19 млрд. евро. Деноминирани в леи, продажбите са отбелязали ръст от 51,8 на сто, съобщава агенция Act Media.