Нетната печалба на най-големия производител на безалкохолни напитки в света Coca-Cola е намаляла с 10% през първото тримесечие на годината в сравнение със същото тримесечие на 2008 г.
Нарастването на разходите за преструктуриране на дейността, в комбинация със спада на приходите от продажби в най-големия пазар – Северна Америка, допринасят за понижението на финансовия резултат. Отписването на активи във връзка с консолидацията на дистрибуторите на компанията в Германия също става причина за спада на печалбата.
Базираната в Атланта, Джорджия компания съобщи, че нетната печалба за тримесечието възлиза на 1,35 млрд. долара, или 58 цента на акция, в сравнение с 1,5 млрд. долара, или 64 цента на акция, преди една година. Приходите от продажби намаляват с 2,8 процента на годишна база до 7,17 млрд. долара за разглеждания период. Данните се оказаха малко по-добри от очакванията на пазарните анализатори, анкетирани от Bloomberg.
Продажбите на газирани безалкохолни напитки в Северна Америка намаляват с 4 на сто на годишна база поради поскъпването на долара и свиването на потребителските разходи.
Изпълнителният директор на компанията Мухтар Кент заяви, че, въпреки предизвикателната обстановка на международните пазари, Coca-Cola продължава да бъде позиционирана за дългосрочен растеж.
Книжата на Coca-Cola приключиха вчерашната търговия с понижение от 2,8%, или 1,24 долара, до 43,09 долара за акция. В часовете на днешната електронна търговия на фондовата борса в Ню Йорк котировките се покачват с 0,5 на сто до 43,31 долара за акция. В рамките на последните 12 месеца цената на акциите на Coca-Cola е отстъпила с 28 процента, а тази на основния конкурент PepsiCo – с 30 процента.