fallback

Влошено представяне в Европа понижи продажбите на Danone за тримесечието

От компанията казват, че се надяват да подобрят маржа на печалбата чрез „строго“ управление на разходите си „на всички нива“, но повече подробности не се съобщават

10:47 | 16.04.09 г.
Автор - снимка
Създател

Френският производител на млечни продукти Danone регистрира оборот от 3,67 млрд. евро за първото тримесечие на 2009 г., което представлява понижение от 2,3 на сто спрямо същия период на 2008. Причините за спада са слабите продажби в Европа и намалелите продажби на пресни млечни продукти, става ясно от съобщение на компанията.

Въпреки това групата запазва увереността си, че ще постигне заложените цели за растеж от 10% на нетната печалба на акция за тази година. Прогнозата за ръста на продажбите, възлизаща на повишение от между 8 и 10 на сто, е „понижена леко“.

От компанията казват, че се надяват да подобрят маржа на печалбата чрез „строго“ управление на разходите си „на всички нива“, но повече подробности не се съобщават.

Понижението на продажбите за първото тримесечие се обяснява със спада при пресните млечни продукти (основният сегмент за компанията), както и с този при минералната и трапезна вода, най-вече на Стария континент.

Продажбите на пресни млечни продукти са паднали с 2,7 на сто на годишна база до 2,12 млрд. евро, а продажбите на вода са намалели с 12 на сто до 614 млн. евро при „неблагоприятни пазарни условия“ във Франция, Испания, Великобритания и Япония.

Към момента на борсовата сесия в Париж акциите на Danone, които отвориха сесията със загубиха, се покачват с 0,4% до 37,27 евро за брой.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:59 | 29.08.22 г.
fallback
Още от Свят виж още