Продажбите на нови автомобили в Европа са се понижили с 9% на годишна база през март 2009 г., показват данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители.
Спадът обаче е по-малък от отбелязания през предходния месец, като забавянето на понижението се дължи на отпусканите държавни субсидии при покупка на нов автомобил и предаване на стария в страни като Германия и Франция.
През февруари регистрираното потъване на пазара беше от 18,3% при срив от 27% за януари. Средният спад за първото тримесечие спрямо същия период на 2008 г. възлиза на 17,2 на сто.
Март е осмият пореден месец на спад на продажбите на нови автомобили на Стария континент.
Общо 1,5 млн. нови коли са били продадени в 28-те страни, влизащи в статистиката на асоциацията. Това са Исландия, Норвегия и Швейцария и страните членки на Европейския съюз, без Кипър и Малта.
От съобщението на производителите става ясно още, че продажбите са били подкрепени и от средно трите работни дни повече в региона спрямо същия месец на 2008 г.
Конкретно на германския пазар, където държавата провежда усилена политика за насърчаване на покупките на автомобили, продажбите са скочили с близо 40%.
У нас през миналия месец да продадени общо 2543 нови автомобила, което е най-големият постигнат резултат от началото на годината, но все пак представлява годишен спад от 57%. Понижението за първото тримесечие спрямо същия период на миналата година е 53%.