fallback

Обама смята фалитa за най-вероятен изход за GM и Chrysler

По-рано от администрацията на президента допускаха възможност за фалит, сега се смята, че той вече е неизбежен

10:33 | 01.04.09 г.

Американският президент Барак Обама вярва, че бърз фалит по взаимно съгласие между засегнатите страни е най-вероятният изход за General Motors (GM), за да преструктурира дейността си и да стане конкурентноспособен автомобилен производител, казват хора, запознати със ситуацията.

„Бързият и хирургически“ фалит, който според кабинета също е възможност, се оказва неизбежен, смятат членове на Конгреса и двама, запознати със ситуацията, цитирани от Bloomberg.

В понеделник администрацията на Барак Обама отхвърли плановете на GM и Chrysler LLC за преструктуриране и даде срок от 60 дни на GM да представени нов план, а на Chrysler даде 30 дни да установи партньорство с Fiat.

Обама е готов да позволи на Chrysler да фалира и да бъде продадена на части, ако не успее да формира алианс с Fiat , казват конгресмени, запознатите с положението на двете автомобилни компании.

Обама все още очаква GM да се опита да избегне фалит чрез преговори с облигационерите си и профсъюзната организация на автомобилните работници, а Chrysler да продължи диалога с Fiat, въпреки че очакванията на представителите на администрацията не са оптимистични.

GM трябва да се освободи от 27,5 млрд. долара дълг, който облигационерите нямат желание да разменят за собственост, и 20,4 млрд. долара задължения към здравноосигурителен фонд. Фалитът би направил издължаването към облигационерите и фонда много по-трудно, пише изданието.

„Ще разрешим нещата в съда или извън съда“, казва Фриц Хендерсън, новият изпълнителен директор на GM, след като предшественикът му Рик Уагънър подаде оставка по искане на Обама.

Правителството вероятно обмисля да организира фалита на двете компании и след това бързо да продаде техните най-добри активи, за да формира нови компании, казва Род Лач анализатор от Deutsche Bank. Това ще позволи на производителите да избегнат продължителния фалит, който би подценил продажбата на автомобилите им, допълва Лач.

GM има готов резервен план за нова компания, която ще раздели активите на старата на „добри“ и „лоши“ части, които по-късно може да бъдат продадени, казват консултантите на компанията. Новата GM ще бъде движена от марки като Cadillac и Chevrolet и ценни чуждестранни операции. Нерентабилните марки като Hummer, договори с някои посредници и финансови задължения ще бъдат отделени за довеждане до фалит по съдебен път, казва един от анализаторите.

Докато създаването на новата компания може да отнеме по-малко от 30 дни, позволявайки на GM да работи без прекъсване, фалитът, фокусиран върху лошите активи, може да продължи много по-дълго, казва консултантът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:48 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още