fallback

Кризата дефилира и по модния подиум

Заради свиване на рекламните бюджети рекламните лица също усещат последствията от кризата

09:33 | 24.03.09 г.

Както през последните пет сезона, така и сега участниците в конкурса „America's Next Top Model“ („Следващият топ модел на Америка“) ще получат договор с международната компания за модели Elite Model Management. Няма гаранция обаче, че ще има много работа за победителя, пише Advertising Age. 

Продажбите на дрехи в САЩ се понижиха с 2,8 на сто за годината до края на януари 2009 г., сочат данни на NPD Group. Продажбите на гримове и парфюми в универсалните магазини в САЩ пък са намалели съответно с 3% и 6% спрямо 2007 г. Рекламните страници в списанията за висша мода W и Vogue са оредели с 24,5 на сто през четвъртото тримесечие на 2008 г. Всичко това означава по-малко пари за рекламните лица на марките.

Хонорарите на рекламните модели са намалели с между 10 и 30% през изминалата година, някои дори и повече, казва Сара Ротман, собственик на агенция, която разработва марки за модната, козметичната и развлекателната индустрия.

Хонорарите на моделите в зависимост от опита и привлекателността варират между 2 хил и 100 хил. долара на ден. Сега обаче долният праг на приемливо заплащане за моделите е започнал да се понижава.

„Модели, които бяха недосегаеми миналата година, изведнъж станаха достъпни“, признава Ротман, „Сега конкуренцията е голяма, тъй като клиентите не плащат“.

Ротман работи с всички най-големи агенции за модели, включително Elite и MG Models, и смята, че предишните хонорари са били абсурдно високи, а някои направо смешни. Сега обаче нещата са различни.

„Сега се чувствам по-способна да кажа: Имам 10 хил. долара и трябва да ми изпратите добри момичета. Миналата година те биха ми се присмели и затворили телефона. Сега обаче ми пращат добри момичета“, казва Ротман, отбелязвайки, че 10 хил. долара са в по-ниския сегмент на заплащане.

Ротман, която е работила за Carolina Herrera, Theory, Tory Burch и Victoria's Secret Beauty, е наясно, че бюджетите на нейните клиенти са се свили, но е оптимистично настроена що се отнася до ефекта, който това ще окаже върху индустрията: „Бизнесът не може да си позволи да поддържа хонорарите, които плащахме преди две години“, казва тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:05 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още