Със 76% се е понижила печалбата на най-големия световен производител на електроуреди за дома Whirlpool, съобщава AP.
Нетната печалба за четвъртото тримесечие на базираната в Мичиган компания достига 44 млн. долара (60 цента на акция) спрямо 187 млн. долара (2,38 долара на акция) за същия период година по-рано.
Продажбите са паднали с 19% на годишна база до 4,3 млрд. долара.
Средните прогнози на анализатори, запитани от Ройтерс, бяха за печалба на акция в размер на 78 цента и продажби за 4,88 млрд. долара.
На пазара в Северна Америка, най-големият за компанията, е отчетена оперативна загуба. От групата казват, че са взели мерки, за да намалят разходите си там.
Сред причините за понижените продажби в чужбина се посочва силният долар, който прави продуктите на фирмата по-скъпи за чуждестранните й клиенти.
За 2009 г. компанията, сред чиито основни марки са Whirlpool, Maytag, KitchenAid и др., очаква печалба от между 3 и 4 долара на акция. Прогнозите на анализаторите са за печалба на акция в размер на 4,12 долара и продажби за 18,46 млрд. долара.
„Очакваме през 2009 г. икономическите условия да са едни от най-предизвикателните, пред които някога сме се изправяли“, казват от Whirlpool.