Шведската верига за облекла Hennes & Mauritz е отчела ръст на печалбата си за четвъртото тримесечие с над 9 на сто, въпреки световната криза, благодарение на силните продажби и благоприятния обменен курс, съобщи АР.
Компанията планира да наеме между 6000 и 7000 нови служители и да отвори 225 нови магазина тази година, включително за новопридобитите марки Monki и Weekdays. Повечето от тези планирани магазини ще бъдат открити в САЩ, Франция, Италия, Испания, Великобритания и Германия.
Освен това Hennes & Mauritz ще представи следващия месец новата си концепция за домашен текстил - H&M Home, в скандинавските страни, Холандия, Германия и Австрия.
Компанията, която е втората по големина верига магазини за продажби на дребно в Европа, има чиста печалба от 5,1 млрд. шведски крони (638 млн. долара) за трите месеца до края на ноември спрямо положителен финансов резултат от 4,6 млрд. крони година по-рано.
Продажбите за тримесечието са възлезли на 30,8 млрд. крони спрямо 26,8 млрд. крони за сравнимия период на 2007 г.
От компанията уточняват, че все пак спадът на световната икономика е засегнал продажбите им през декември и януари.
За цялата 2008 г. Hennes & Mauritz отчита ръст на печалбата до 15,3 млрд. крони от 13,6 млрд. крони за 2007 г.
Базираната в Стокхолм компания присъства на пазара в над 30 страни и има близо 55 хил. служители на пълен работен ден.