Remy Cointreau SA – вторият по големина производител на алкохол във Франция, намали прогнозите си за печалба и отчете неочакван спад на продажбите заради намаленото търсене на коняк и шампанско в САЩ и Русия, съобщи Bloomberg.
Компанията очаква оперативната й печалба да се понижи с около 15 на сто за финансовата година, която приключва на 31 март, като предишните прогнози бяха да няма промяна с печалбата. Продажбите за третото тримесечие са намалели с 6,6 на сто до 239,3 млн. евро при очаквания за увеличение с 4,6 на сто.
Растящото търсене на скъпи напитки в Китай не е било достатъчно, за да компенсира спада на продажбите в САЩ и Русия, където дистрибуторите са намалили поръчките заради кризата.
Спадът на печалбата отчасти вероятно е свързан с разходите за изграждане на нова дистрибуционна мрежа в Азия, след като Remy излезе от дистрибуционния джойнт венчър Maxxium.
За деветте месеца до декември продажбите на коняк са нараснали с 2,4 на сто до 269,6 млн. евро, благодарение на нарасналото потребление в Азия и Европа.