fallback

Продажбите на Toyota с 4 на сто спад през миналата година

От компанията потвърдиха, че внукът на основателя й ще стане президент през юни

10:36 | 20.01.09 г.
Автор - снимка
Създател

Продажбите на японския производител на автомобили Toyota Motor са се понижили миналата година с 4 на сто до 8,972 млн. броя – първият спад за цяла година от 10 години, съобщи Bloomberg.

От Toyota потвърдиха в отделно изявление, че Акио Тойода – внук на основателя на компанията, ще поеме поста на президент през юни от Кацуаки Ватанабе, който ще остане в групата като заместник-председател.

Тойода, който ще стане първият член на фамилията основател на ръководния пост от 1995 г. насам, поема компанията в момент, когато се очаква тя да отчете първа оперативна загуба от 71 години.

Според някои Акио Тойода е най-добрият избор за ръководител, тъй като духът в компанията е нисък и завръщането на фамилията ще помогне в кризата. Акциите на Toyota се повишиха с 2,3 на сто до 3100 йени при затварянето на търговията в Токио. Миналата година книжата на компанията загубиха 52 на сто.

Със срива на двата основни пазара на производителя – щатския и японския, Toyota е принудена да намали производството и планира да съкрати най-малко 5000 временни работни места в двете страни.

Акио Тойода започва работа в Toyota през 1984 г., като има за задача да направи продажбите в Япония по-ефикасни. През 1996 г. той е ръководител на проект за услуга, наречена G-Book, която предоставя данни за трафика. Когато ръководството отказва да финансира прототипа, Тойода плаща със собствени средства. Проектът се оказва успешен.

До 1998 г. Тойода е вицепрезидент на джойнт венчъра на Toyota с конкурента GM в Калифорния, който произвежда модела Corolla за Toyota и Geo Prizm за GM. През 2005 г. става изпълнителен вицепрезидент.

Продажбите в Северна Америка на марките Toyota и Lexus са се понижили с 13 на сто до 2,44 млн. броя миналата година, а европейските продажби на компанията са намалели с 10 на сто до 1,12 млн. Китай и Близкият Изток са били двата пазара, отчели най-силен ръст за Toyota – в Китай продажбите са нараснали със 17 на сто до 585 хил., а в Близкия Изток - с 22 на сто до 59 хил броя.

Най-големият конкурент на Toyota – GM, ще публикува отчета за продажбите си за миналата година утре, 21 януари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:16 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още