fallback

Да печелиш по време на криза? Lego знае как

Kризата кара родителите да търсят играчки с дълъг живот, което оказва благотворно влияние върху печалбите на компанията

18:20 | 24.12.08 г.
Автор - снимка
Създател

Финансовата криза все пак оказва позитивно влияние върху някои компании. В навечерието на Коледа това се вижда от активната дейност и силните продажби на един от лидерите в сектора на детските играчки – Lego.

Очаква се американското поделение на компанията да отчете рекордни приходи заради стремежът на родителите да подаряват на децата си трайни играчки. Тази тенденция се наблюдава заради финансовите затруднения, които изпитват американците в условията на една от най-тежките финансови кризи в историята, предава Bloomberg.

Общият брой продажби на Lego се очаква да надхвърлят заложените през август планове с около 12 на сто, смята Сьорен Лаурсен, ръководител на американския клон на компанията. По неговите думи Lego е имал „изключителна година“ на пазарите в САЩ и Великобритания.

„Ние се бяхме подготвили за истински трудни условия, тъй като макроикономическата кардина не изглеждаше много добре“, казва Лаурсен. „За голяма наша изненада, търсенето обаче започна да се увеличава“, въпреки влошената ситуация.

Положителни тенденции се наблюдават освен в бизнеса на Lego, така и на компанията K’NEX Brands LP, която произвежда комплекти с инструменти за деца. Основна причина за това е, че както при конструкторите, така и при инструментите, родителите могат да бъдат улеснени като само прибавят нови елементи към вече закупени на децата си подобни играчки, смята Крис Бърн, директор на интернет сайта TimetoPlayMag.com.

Като цяло обаче перспективите пред сектора на играчките не са особено обнадеждаващи. За разлика от Lego и K'NEX може да се окаже, че повечето компании ще отчетат спад в печалбите, тъй като според анализаторите продажбите тази година вероятно ще се свият с 0,5 на сто.

Последните проучвания, които включват изцяло обработени данни са на изследователската компания NPD Group и са за месец октомври. Те показват, че на годишна база продажбите на играчки са паднали с 1,1 на сто до 13,3 млрд. долара. В същото време обаче продажбите при комплектите за конструиране са скочили с 30 на сто, съобщават от фирмата за пазарни проучвания Port Washington.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:32 | 06.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още