Европейският автомобилен пазар ще се понижи с 20% през 2009 г., а ръстът на сектора в страните с развиващи се икономики ще спре. Това прогнозира пред всекидневника „Le Parisien“ Патрик Пелата, изпълнителен директор на Renault.
В края на миналата седмица френската група обяви понижение от 14,1 на сто на световните си продажби за октомври на годишна база, с още по-силен спад в Европа. Основните развиващи се пазари за Renault пък (Русия, Бразилия, Румъния, Турция) бележат ръст.
През септември компанията съобщи, че има намерение да съкрати 6 хил. работни места в Европа, от които 4 хил. във Франция, в рамките на план за доброволно напускане на служители.
Досега по думите на Пелата са осъществени разговори с над 4 хил. работници, повече от половината от които са подали заявления за напускане.