Обезпокоени от икономическите затруднения, британските потребители все по-често се обръщат към дискаунт супермаркетите, за да спестят пари, пише Daily Mail.
Веригите, които съкращават разходите на клиентите си, като Aldi, Lidl и Netto, успяха да завоюват 6,2% пазарен дял през 12-те седмици до началото на ноември, най-високият регистриран някога за сектора.
Германската Aldi достигна рекорден ръст на продажбите на годишна база от 23,9%, съобщават от анализаторската агенция TNS Worldpanel. Asda и Morrisons също демонстрираха по-добри резултати от общото представяне на пазара с ръст от съответно 9% и 9,4%.
Тези данни контрастират значително на резултати на веригата от по-горния ценови сегмент Waitrose, която отчете забавяне в ръста през последните осем отчетни периода, като сега е с повишение от 1,3% на годишна база.
Sainsbury's успя да защити позициите си от дискаунт веригите, запазвайки своя пазарен дял неизменен.
Като цяло секторът на супермаркетите е отчел ръст от 6,6% за периода. Според агенцията Tesco продължава да доминира сектора, въпреки че регистрира увеличение от 5,4% - по-слабо от общото, и спад от 0,4 процентни пункта в пазарния си дял до 30,9%.
„Продажбите на по-евтината гама от продукти са много силни, като в момента всеки трети клиент добавя поне по един такъв продукт към обичайните си покупки“, казва говорител на Tesco.
По данни на TNS инфлацията при хранителните стоки е започнала да отслабва за първи път, забавяйки се от 9,3% на 8,9%.