fallback

Кризата оказва положителен ефект върху дискаунт веригите във Великобритания

Дискаунт веригите достигнаха 6,2% пазарен дял от сектора на супермаркетите

15:17 | 12.11.08 г.

Обезпокоени от икономическите затруднения, британските потребители все по-често се обръщат към дискаунт супермаркетите, за да спестят пари, пише Daily Mail.

Веригите, които съкращават разходите на клиентите си, като Aldi, Lidl и Netto, успяха да завоюват 6,2% пазарен дял през 12-те седмици до началото на ноември, най-високият регистриран някога за сектора.

Германската Aldi достигна рекорден ръст на продажбите на годишна база от 23,9%, съобщават от анализаторската агенция TNS Worldpanel. Asda и Morrisons също демонстрираха по-добри резултати от общото представяне на пазара с ръст от съответно 9% и 9,4%.

Тези данни контрастират значително на резултати на веригата от по-горния ценови сегмент Waitrose, която отчете забавяне в ръста през последните осем отчетни периода, като сега е с повишение от 1,3% на годишна база.

Sainsbury's успя да защити позициите си от дискаунт веригите, запазвайки своя пазарен дял неизменен.

Като цяло секторът на супермаркетите е отчел ръст от 6,6% за периода. Според агенцията Tesco продължава да доминира сектора, въпреки че регистрира увеличение от 5,4% - по-слабо от общото, и спад от 0,4 процентни пункта в пазарния си дял до 30,9%.

„Продажбите на по-евтината гама от продукти са много силни, като в момента всеки трети клиент добавя поне по един такъв продукт към обичайните си покупки“, казва говорител на Tesco.

По данни на TNS инфлацията при хранителните стоки е започнала да отслабва за първи път, забавяйки се от 9,3% на 8,9%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:18 | 12.11.08 г.
fallback
Още от Свят виж още