Китайската пивоварна компания Tsingtao е отчела ръст на печалбата си за полугодието с 42%, благодарение на по-голямата си популярност вследствие на спонсорството на Олимпийските игри, съобщи ВВС.
Печалбата на компанията, 27% от чийто капитал са собственост на щатската пивоварна Anheuser Busch, е нараснала до 381,13 млн. юана (55,4 млн. долара).
От Tsingtao поясняват, че са били принудени да увеличат цените на някои от марките си през периода заради по-големите разходи за суровини и работна ръка.
Китайският бирен пазар е най-големият в света по консумация, но секторът е много фрагментиран и конкуренцията от страна на местните и чуждестранните компании е много голяма.
Tsingtao е втората по големина пивоварна компания в Китай след China Resources Snow Breweries, чийто съсобственик е британската SABMiller.
От Tsingtao се надяват да отнемат лидерската позиция на марката Snow на China Resources Snow Breweries чрез кампанията си във връзка с Игрите, за която са похарчили 1,6 млрд. юана за полугодието – с 20,5% повече от сравнимия период на миналата година.