Френският рекламен холдинг Publicis ще придобие от Google Inc компания, специализирана в маркетинг услуги при търсене в интернет, съобщават от Publicis, цитирани от Ройтерс.
Publicis има планове да генерира 25% от продажбите си от интернет до 2010 г.
Стойността на сделката за придобиване на базираната в Чикаго Performics Search Marketing не се разкрива.
Щатската компания ще подкрепи Vivaki, стратегическият бизнес на Publicis, представен през юни, който има за цел да засили ръста в подразделенията й за дигитална реклама като Digitas и Zenith-Optimedia.
В съобщението си компанията цитира данни на Jupiter Media, според които глобалният пазар на търсене в интернет е на приблизителна стойност от 9,9 млрд. долара през 2008 г. и се очаква да бележи 12% средногодишен ръст до 2012 г.